Automatisch en vrijroosteren op een moderne manier voor spoedposten van nu
Onze intuïtieve planningstool is in samenwerking met ervaren planners van verschillende huisartsenposten ontwikkeld. Slimme features helpen de planner bij het opstellen van een plan waardoor roostering veel minder tijd en energie in beslag neemt. Ons moderne algoritme kan de meest complexe planningen met gemak aan.
Fastis beschikt over een grote poule met waarnemers die via de Dienstenmarkt kunnen reageren op openstaande diensten van alle aangesloten huisartsenposten. De directe koppeling met SMan Waarnemingen helpt om diensten die niet gevuld worden waar te laten nemen. Zo zorgt Fastis niet alleen voor het rooster maar ook voor de gaten die er in vallen.
Fastis beschikt over een simpele zelfrooster module waarin alle verschillende roostergroepen (artsen, assistenten, triagisten en bijvoorbeeld chauffeurs) zelf diensten kunnen kiezen.
De spoedpost bepaalt welke diensttypes in aanmerking komen voor zelfroosteren en stelt een periode in waarin zelfroostering plaatsvindt. Na deze periode verdeelt ons krachtige algoritme de diensten die niet zelf gekozen zijn.
Meer weten over zelfroosteren?
Vraag een demo aan!
Fastis beschikt over een speciale zelfrooster module waarin artsen zelf diensten kunnen kiezen. 100% zelfroosteren werkt in veel gevallen niet, daarom adviseren wij een hybride model in lijn met het nieuwe IZA voorstel:
1. Rijtjes invoeren en vastzetten
2. Zelfroosteren in verschillende rondes
3. Algoritmisch toewijzen van inschrijvingen
4. Click & collect in dienstenmarkt
5. Algoritmisch open diensten toekennen
6. Ruilen op de dienstenmarkt
Het is de post vrij om willekeurig met bovenstaande stappen om te gaan, niet alles is altijd nodig.
Fastis roostert niet alleen artsen, maar ook andere roostergroepen zoals triagisten, assistenten en bijvoorbeeld POH's.
Daarnaast verloopt de gehele declaratie en facturatie desgewenst via ons systeem. Ook voor mensen in loondienst waarbij CAO regels meegenomen worden en vakantiekaarten bijgehouden worden.
Fastis is daarom een totaal oplossing voor personeelsplanning bij de huisartsenpost.
Roosteren kan veel tijd in beslag nemen. Met Fastis heeft u precies de tools in handen om het proces van plan naar day-to-day rooster zo efficiënt mogelijk te laten verlopen. Een directe besparing op het jaarbudget van de post.
Fastis is ontworpen samen met de gebruikers en wordt op continue basis doorontwikkeld op basis van input van gebruikers. Bekijk een doorsnede van het systeem op onze voorbeeld pagina.
Waarom zou u nog dingen met de hand doen die geautomatiseerd kunnen worden? Ons algoritme is in 2020 ontwikkeld en wordt voortdurend geoptimaliseerd op basis van de nieuwste technieken en standaarden. Het is snel, zorgvuldig en kan de meest complexe vraagstukken aan. Ons algoritme is een digitale planner waar u echt op kunt bouwen.
Er kunnen altijd gaten in de planning vallen die snel gevuld dienen te worden. Ga binnen Fastis daarom direct opzoek naar vervangers en vul diensten sneller dan ooit tevoren.
Fastis maakt het makkelijk om rekening te houden met de voorkeuren van iedereen op het rooster. Dit zorgt voor minder ruilingen, minder dure waarnemingen en meer zekerheid bij de planner.
Doordat roostergroepen in Fastis binnen hun eigen account veel zaken zelf kunnen regelen hoeft de post dit niet meer te doen. Roostercontrole op uren, declaraties en vervolgens de uitbetaling is hierdoor minder werk.
Doordat Fastis meer rekening kan houden met de wensen van iedereen op het rooster ontstaat er minder frictie. Dit resulteert in een lagere werkdruk ervaring voor de geplande artsen, assitenten, triagisten en andere roostergroepen. Ons algoritme en de automatisering zorgt voor minder handwerk bij de planners en administratie waardoor werk uit handen genomen wordt.
Fastis is een SaaS (Software as a Service) oplossing waardoor u alleen voor uw eigen gebruikt betaalt. Wij ontwikkelen de software voortdurend door en updaten de functionaliteiten op basis van de feedback van onze gebruikers. U betaalt daarom alleen voor het aantal gebruikers en het aantal roosters. Wel zo transparant. Wanneer het niet bevalt, wat wij niet verwachten, kunt u op ieder moment opzeggen, Wij helpen u dan bij de overstap.
Klanten ervaren de samenwerking met onze contactpersonen als zeer prettig en professioneel.
Wij adviseren via WhatsApp contact op te nemen om zo snel mogelijk geholpen te worden.
Lees meer over onze functionaliteiten of vraag een demonstratie bij u op locatie aan