Bekijk de vragen en antwoorden per onderdeel en raadpleeg de handleiding*, als deze beschikbaar is.
*De handleiding vind je na het openklappen van de vraag, onderaan de tekst. Video handleidingen zijn via deze link te vinden.
Stuur de mail met uw uitnodigingsmail en tijdelijke wachtwoord naar help@fastis.nl
Als u uw eerste tijdelijke wachtwoord inmiddels omgezet heeft naar een eigen wachtwoord en deze vergeten bent of het niet meer doet, kunt u via 'wachtwoord vergeten' een nieuwe aanmaken.
Klik hier voor de handleiding.
U kunt op dit moment niet zelf uw email adres aanpassen aangezien uw gehele account, inclusief alle zaken uit het verdelen en de toekomst, hier aan gekoppeld zijn.
Mocht u echt graag een ander email adres willen gebruiken dan kunt u dit doorgeven aan uw contactpersoon bij de post.
Stuur daarvoor een mailtje naar help@fastis.nl met uw volledige naam en daarin het nieuwe email adres.
Let op: als hier een fout in zit kunt u niet meer inloggen.
U kunt uw roostervoorkeuren altijd vanuit uw profiel ingeven en aanpassen. Dit werkt als volgt:
Zie pagina 12 van de handleiding voor screenshots bij deze stappen.
Klik hier voor de handleiding.
Dit kan voorkomen door een oudere versie van uw browser. We hebben een update gedaan waardoor het nu overal werkt, mits u eenmalig een hard-refresh doet. Dit kan op de volgende manier:
Windows computer: CTR+F5
Apple computer: COMMAND+SHIFT+R
PS: Microsoft Internet Explorer kan fouten blijven geven, aangezien deze browser ook door Microsoft zelf niet meer geupdate wordt. Wij raden dan ook een recente versie van Chrome of Firefox aan.
U kunt uw vakantieuren altijd via uw account opgeven. Neem hiervoor de volgende stappen:
Iedere aanvraag is een losse aanvraag van aaneengesloten momenten.
Klik hier voor de handleiding.
Vakantieaanvragen kunnen niet aangepast worden aangezien dit concequenties heeft voor het (concept)rooster. Wel kunt u contact opnemen met uw contactpersoon bij de post zodat uw aanvragen geweigerd kunnen worden en u nieuwe aan kunt vragen.
Zodra ze door de post eenmaal geaccepteerd zijn of het rooster bekend is, dient u tevens met de post contact op te nemen om wijzigingen door te geven.
U kunt uw voorkeuren altijd via uw eigen account aanpassen. Volg hiervoor de volgende stappen:
U moet binnen Fastis ingelogd zijn om vanuit de knop in de mail direct op uw rooster terecht te komen.
Als u nog niet ingelogd was, log dan eerst in en druk daarna weer op de knop in de mail, nu moet het lukken.
Mocht het nog niet lukken dan kunt u na het inloggen twee dingen doen:
Log op app.fastis.nl in, klik in het dashboard op "mijn rooster" en gebruik de datum filter bovenaan om het jaar te selecteren waarbinnen de diensten vallen.
Klik hier voor de handleiding.
Wanneer u binnen Fastis op "mijn rooster" klikt en geen diensten ziet, heeft u waarschijnlijk niet de juiste periode geselecteerd.
Standaard staat de huidige maand geselecteerd, dit kunt u als volgt veranderen:
Klik hier voor de handleiding.
U kunt het gehele rooster van de post vinden onder de knop "mijn Post rooster" in het dashboard.
Op dit moment bestaat deze alleen in de lijstweergave, in komende up-dates zullen we deze ook als kalender weergave gaan publiceren.
U kunt uw persoonlijke agenda abonneren op uw rooster in Fastis. Dit geldt voor Apple, Google en Outlook agenda's.
U abonneert uw persoonlijke agenda als volgt:
Na het volledig abonneren van uw agenda worden wijzigingen die in Fastis worden gemaakt ook zichtbaar in uw agenda.
Let op: Ziet u een genoemde button niet? Dan heeft u waarschijnlijk een oude browser cache. Doe dan een hard-refresh op de pagina. Dit gaat als volgt:
Klik hier voor de handleiding.
Als u binnen Fastis aangewezen bent als planner van een praktijk, ziet u in uw dashboard het kopje "mijn organisatie roosters".
Onder "mijn organisatie roosters" staan alle diensten die op praktijk gepland staan. U kunt vervolgens zelf de diensten toewijzen aan een van de artsen binnen de organisatie.
Zie voor meer uitleg de vraag "Hoe wijs ik als planner organisatie diensten toe aan personen?"
Wanneer u planner van een organisatie (praktijk of centrum) bent, kunt u de diensten die op naam van deze organisatie staan toewijzen aan personen binnen deze organisatie.
Volg deze stappen:
U kunt uw gewerkte uren, voor bijvoorbeeld de herregistratie, binnen uw eigen account terugvinden:
Zelfroosteren houdt in dat de post (bepaalde) diensten beschikbaar stelt voor de huisarts/assistent/etc. om zelf te roosteren.
De huisarts/assistent/etc. krijgen dus de optie om zelf diensten te kiezen, voordat het gehele rooster gedraaid wordt.
Heeft u bericht ontvangen dat er diensten beschikbaar zijn voor zelfroosteren? Volg dan onderstaande stappen.
Voorbereiding: Voordat u begint met zelfroosteren is het handig om een overzicht te maken van de data dat u diensten kan en wil doen.
Klik hier voor de handleiding.
Klik hier voor de handleiding.
Let op: Wanneer u bij uw dienst een AIOS mee wilt nemen, of de dienst aan een HIDHA wil toewijzen, moet deze eerst bekend zijn bij de post anders kunt u hem of haar niet aan de dienst toevoegen. Neem daarvoor eerst contact op met uw contactpersoon bij de post zodat deze de AIOS of HIDHA in Fastis kan zetten.
Een AIOS toevoegen:
De dienst aan een HIDHA toewijzen:
In beide gevallen blijft u verantwoordelijk voor de dienst en wordt u door de post uitbetaald.
Let op: Ziet u een genoemde button niet? Dan heeft u waarschijnlijk een oude browser cache. Doe dan een hard-refresh op de pagina. Dit gaat als volgt:
Klik hier voor de handleiding.
Let op: Wanneer u een waarnemer toe wilt voegen aan een dienst, moet deze wel bekend zijn bij de post anders kunt u hem of haar niet aan de dienst toevoegen. Neem daarvoor eerst contact op met uw contactpersoon bij de post zodat deze de waarnemer in Fastis kan zetten.
Een waarnemer toevoegen:
Let op: Ziet u een genoemde button niet? Dan heeft u waarschijnlijk een oude browser cache. Doe dan een hard-refresh op de pagina. Dit gaat als volgt:
U kunt een dienst ter overname aanbieden door de volgende stappen te volgen:
Deze dienst staat nu in de dienstenmarkt onder "mijn aanbod" Artsen / collega's die ook als 'waarnemend' geregistreerd staan kunnen nu uw dienst binnen de dienstenmarkt vinden en overnemen.
De overnemende huisarts wordt verantwoordelijk voor betreffende dienst en wordt rechtstreeks door de post uitbetaald.